Handelsbetingelser

 

 

 

Generelle oplysninger

4 Seasons Design Aps
CVR 34710260
Godthåbsvej 11, 2000 Frederiksberg
Mail: 
hkr@4seasonsdesign.dk
TLF: 52585867

 


Betaling

På www.4seasonsdesign.dk kan der betales med:
Dankort
Visa/Dankort
Visa/electron
Mastercard
Mastercard DK
Maestro DK
Bankoverførsel,  Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Der tages ikke gebyr ved betaling på 
www.4seasonsdesign.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra 
www.4seasonsdesign.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Levering

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.
 
Fragtpriser:

 

Op til:
 
10 kg                     100 kr.
20 kg                     125 kr.
50 kg                     200 kr.
100 kg                   300 kr.
250 kg                   500 kr.
500 kg                  1000 kr.



Ved køb på kr. 2500 eller derover tages der ikke et fragtgebyr.
Levering sker med GLS/fragtmand. Leveringstiden er 2-7 dage. Vi leverer til Danmark , og øvrige lande efter aftale.

Husk at checke varen for skader inden fragtbrev underskrives , ved skader skrives dette på fragtbrevet og reklamation over fragtmand bedes ske senest 5 dage efter modtagelse, da det fremmer din reklamationssag.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på www.4seasonsdesign.dk .
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, hkr@4seasonsdesign.dk,  din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Større møbler.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 340 kr.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Godthåbsvej 11, 2000 Frederiksberg eller efter aftale ved større sendinger på vores lager ved Avedøre, Avedøre Holmen 84, 2650, Hvidovre. .

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav
eller uden omdeling.[LMG1] 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på 
www.4seasonsdesign.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Godthåbsvej 11, 2000 Frederiksberg eller efter aftale ved større sendinger på vores lager i Avedøre, Avedøre Holmen 84, 2650, Hvidovre. .

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på www.4seasonsdesign.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.


Personoplysningerne registreres hos 4 Seasons Design Aps opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Virksomhedens ansvarlige ledelse har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på 4seasonsdesign.dk er ejer Trine Kristensen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til 
www.4seasonsdesign.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos 4 Seasons Design Aps har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til 4 Seasonsdesign Aps.


 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til 4 Seasons Design, tlf: 52585867 eller mail hkr@4seasonsdesign.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 25.10.2017

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Enwebshop.dk

Adresse

Postnr. og by

Fax: xxxx xxxx

E-mail: xxx@xxx.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)